التهاب کبد حضرت حزقیل «علیه‌السلام»

درمان التهاب کبد با شیره انجیر به واسطه روایتی از حضرت حزقیل «علیه‌السلام»

در حدیثی که از احوال حزقیل نبی «علیه‌السلام» بیان شده است ایشان به سبب ترک اولایی که انجام دادند به التهاب کبد مبتلا شدند؛ پس نزد خداوند خاکساری و تواضع کرد و روی خاکستر نشست و دعا کرد تا درمان شود؛ پس خدا به او وحی کرد که شیره انجیر را از خارج به کبد خود بمالد؛ پس ایشان انجام داد و درمان شد.

در این حدیث چند نکته قابل توجه وجود دارد:

  1. وقتی خداوند شخصی را مبتلا می‌کند در واقع خواسته او را متذکر کند که اگر رفتار نا به جایی داشته است اصلاح کند.
  2. اظهار خشوع و استغفار و دعا که عوامل معنوی هستند، در درمان نقش مهمی دارند و حتی راه را برای بیماری های صعب العلاج و لاعلاج باز می کند.
  3. همان گونه که درد و بیماری از جانب خدا است، درمان هم از جانب خداوند است حتی اگر به نظر ما عجیب و دور از ذهن بیاید.

تذکر: چگونگی درمان التهاب کبد با شیره انجیر به این شکل است که اگر شاخ یا برگ یا حتی دم میوه انجیر که به آن متصل است را جدا کنیم، مایع سفید رنگی خارج می شود که شبیه شیر است. اگر کسی التهابی در کبد داشته باشد و کبد بزرگ و دردناک شده باشد می توان این شیر را پایین دنده های طرف راست خود، در محل درد بمالیم. چندین بار این را تکرار کند تا درمان شود.

‫۷ دیدگاه ها

  1. با سلام صحبت من با کسانیکه که قصد و قرض بدی از گفته هاشون ندارن ولی طب اسلامی روتضعیف میکنند.باید بگم دوست عزیز جناب آقای تبریزیان یک محقق ودانشمند.هستند.بیش از صد جلد کتاب نوشته اند.وکارهای ایشان صرفا از روی روایات نیست وبا بصیرت انجام شده، است‌.

  2. با سلام
    به فرموده حضرت آیت الله فاطمی نیا که در یکی از فایل های سخنرانی ایشان موجود است ما اصلا طب اسلامی نداریم به این دلیل که بسیاری از روایات موجود در این زمینه ساختگی هستند ایشان محقق هستند در زمینه روایات و حقا درست می فرمایند البته بنده هم دارای مدرک دکتری رشته معارف هستم و در زمینه احادیث پزشکی موجود بسیاری احادیث ساختگی و یا بسیار ضعیف است. از این رو تکیه بر روایات برای درمان بندگان خدا کار بس شگفت است در دوره ای که رشته های دانشگاهی و تخصص در زمینه طب سنتی وجود دارد . بلکه اصل و اساس در معالجات پزشکان محترم و متخصصین طب سنتی و ایرانی بر شناخت مزاج افراد است و همچنین پرهیز بر اساس مزاج ونیز درمان بر این اساس از این رو طبابت بر اساس تکیه بر تعدادی روایت که سند آنها معلوم نیست و نیز تعمیم دادن یک نسخه برای همه کاری بسیار اشتباه است که غالبا در افرادی که خود را درمانگر طب اسلامی می دانند وجود دارد. امیدوارم هموطنان عزیز در این زمینه مطالعات خود را افزایش دهند و در مراجعه به افراد دقت لازم را داشته باشند تا نکند در اثر درمان اشتباه و غلط به اسم طب اسلامی نسبت اسلام بدبین شوند.

    1. آقا ما با چشم خودمون درمان کردیم دیدیم ک چقدر فایده داشته.والسلام

  3. سلام و خدا قوت
    یه پیشنهاد از روی دلسوزی دارم که ان شاءالله مورد توجه قرار بگیره.
    لطفا از تجربه ی گوشی جی ال ایکس درس بگیرید. این برند چون اوایل کارش گوشی های بی کیفیت تولید کرد باعث شد که الان که گوشی با کیفیت هم میزنه مردم به سمتش نرند.
    الان به ظاهر کسانی که تو این حوزه مشغولند دارند همین کار رو با طب اسلامی میکنند. یعنی توصیه هایی که از آیت الله تبریزیان یاد گرفتند رو به دیگران میگند بدون اینکه بررسی کنند که آیا واقعا این نسخه تاثیر دارد یا نه و اگر موثره برای همه یکسانه یا بر اساس سن و ویژگی های هر فرد متفاوته؟!!!
    من خودم تا الان خیلی از نسخه های طب اسلامی رو عمل کردم که بعضیش موثر بوده و بعضیش حتی مضر بوده مثلا برای ریزش موهام روغن بنفشه پایه زیتون زدم اما ریزشش بیشتر شد چون وقتی موهام چرب میشه کلا ریزشش بیشتر میشه. لذا گفتم شاید این نسخه برای موهای خشک مفید باشه اما هیج جا ندیدم بین موهای خشک و چرب تفاوت گذاشته باشند!!!
    آقا خواهشا با اعتقادات مردم بازی نکنید، اسلام کامله و طب هم داره اما برای استخراج این طب از منابع باید آزمایش های میدانی هم بکنید و بعد نسخه رو تجویز کنید.
    حتی شاید این روش فعلی طب اسلامی در نسخه دادن ها طبیب رو مدیون مردم کنه چرا که هزینه ای شده برای چیزی که خیلی اوقات برای خود طبیب هم ثابت نشده.

    این طب اگر درست ساماندهی بشه و دقیق بشه میتونه به راحتی طب جدید رو بزنه کنار نیاز به تبلیغات زیاد هم نداره، خود درمان شده ها تبلیغ این طبند اما الان با وجود این همه طبیب اسلامی چون خیلیا درمان نشدن هرچند منکر درمان شده ها هم نیستیم، لذا تفکر مردم نسبت بهاین طب خیلی مثبت نیست، خواهشا از این بدترش نکنید و به جای وقت گذاشتن روی ویزیت بیماران وقت بگذارید روی تحقیقات میدانی و آزمایش نسخه ها روی افراد مختلف.

    وفقکم الله

  4. با سلام و خدا قوت . سوالی داشتم از خدمت شما بزرگوار … یکی از نزدیکانم مشکل پوستی دارد بدین صورت که قسمت هایی از پوست بدنش بی رنگ و یا همان به رنگ سفید در آمده است. آیا در طب اسلامی درمانی برای این مشکل وجود دارد یا خیر ؟ اگر ممکن است راهنمایی کنید که چگونه باید اقدام کنیم؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا