بیانیه آیت الله تبریزیان

بیانیه و دفاع آیت الله تبریزیان در رابطه با طب اسلامی

بِسمِ الله الرَّحمن الرَّحیم..

تاریخ اطلاعیه: ۱۳۹۶/۵/۶

اساس طب در دنیا تجربه می‌باشد و اساس طب اسلامی قرآن، احادیث و تجربه است؛ علم طب تماما همانند علم فقه است لذا اگر طب را زیر سوال ببریم پس باید فقه را نیز زیر سوال برد؛ همان جواب و دفاعی که از فقه توسط علما مطرح شده عینا ما نیز آن جواب را در دفاع از طب خواهیم داد. البته تکیه‌گاه طب اسلامی قطع و یقین است و شک و گمان جایگاهی در طب اسلامی ندارد زیرا  تفاوت ذاتی بین فقه و طب این است که طب قابل تجربه است و راه برای رسیدن به یقین باز است به این شکل که با استناد به آیات و روایات ابتدا حکم و یا دارویی طبی طبق قواعد متقن فقهی و اصولی استنباط می‌شود پس از این مرحله که اطمینان بالا حاصل شد طبق آن دارو و حکم طبی تجویز می‌شود و در نهایت اگر موثر واقع شد این اطمینان بالا تبدیل به یقین خواهد شد، لذا پشتوانه طب اسلامی یقین است.

جهل تاکی؟
گفته می‌شود نه نظام طبی داریم و نه میشود چنین نظامی را تاسیس نمود، به چنین افراد کم سواد باید گفت طبق حرف شما نظام اقتصاد اسلامی نیز نخواهیم داشت درحالی که شیخ انصاری با صد روایت نظام اقتصادی را در کتاب گرانقدر مکاسب پایه‌گذاری کرد لذا نظام طب اسلامی را نیز می‌توان با صد روایت و یا آیه پایه‌گذاری نمود بلکه هزاران روایت طبی از معصومین «علیه‌السلام» صادر شده است. باید به مخالفین طب اسلامی توصیه کرد: (دوباره درس بخوانید)

گفته شده طب اسلامی در حال سوء استفاده است!

مردم خود قضاوت کنند و از مسئولان مطالبه جدی کنند؛ آیا طب اسلامی در حال سوء استفاده است در حالی که سخت ترین بیماری ها را با کمترین هزینه درمان می‌کند و یا طب شیمیایی در حال سوء استفاده است؟! طبی که سهم بزرگی از بودجه مملکت را به جیب می‌زند و برای یک عمل جراحی ساده میلیون ها تومان می‌گیرد و پول مردم را غارت می‌کند.

راهزن های قرون اخیر در لباس طبیب دل‌سوز درآمده‌اند.

در نهایت برای مخالفین طب اسلامی همان مسیری را که در پیش گرفته‌اند را پیشنهاد می‌کنیم، یعنی مصرف داروی شیمیایی زیرا برای نابودی یک انسان همین کافی است و ما به این مقدار عقوبت برای آنها راضی هستیم.

وقت آن نرسیده است که شما مردم غیور مطالبه جدی خود را از مخالفین و معاندین طب اسلامی و از مسئولان و طرفداران طب شیمیایی قتال و غارتگر داشته باشید؟ آیا می‌دانید در طول تاریخ علاوه بر جاهلان عده‌ی زیادی آگاه از حق و حقیقت بوده‌اند که با گرفتن پولی به مقابله با مسیر حق پرداخته‌اند؟!

طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما باید مراقب نفوذ دشمن در همه عرصه‌ها باشیم و یکی از مهمترین عرصه‌ها طب است و البته امروزه عده‌ای عمدا بنای مخالفت با فرمایشات ایشان دارند که ایشان بارها تاکید بر طب اسلامی ایرانی نموده‌اند.

‫۹ دیدگاه ها

  1. بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
    از فحوای کلام حضرت استاد برمی‌آید که این بیانیه پاسخی به آن مرجع عالیقدر باشد که فرموده‌ بودند:
    «حقیقت این است که ما مجموعه‌ای درباره تمام دردها و درمان‌ها و داروها به نام طب اسلامی نداریم البته اشاراتی در قرآن مجید و اشارات بیشتری در روایات اسلامی به مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری‌ها و درمان‌ها شده که بسیار قابل استفاده است ولی آن را نمی‌توان به صورت یک علم با تمام جزئیاتش مطرح کرد.»
    در داستان نمک دریا و نمک تصفیه شده میان آقای روازاده و وزارت بهداشت همین عدم درک مشاهده شد. جای بسی تأسف است که دو شخصیت علمی نمی‌توانند بنیان‌های یکدیگر را درک و نقاط مشترکی یافت کنند. این تأسف اکنون بیش‌تر شده است که دو شخصیت علمی و حوزوی نیز از امر عاجزند.
    جناب استاد که تجربی بودن طب اسلامی را پذیرفته‌اند واقف‌اند که تجربه به ادعا نیست، به اثبات است. و اثبات با ارائه اسناد میسر است. سند نیز طب شرقی و غربی و اسلامی و یهودی نمی‌شناسد مگر آنکه اصالت آن محل اشکال باشد.
    اکنون که همان مرجع عالیقدر به فکر استقلال مالی حوزه از دولت افتاده‌اند فرصت مناسبی است تا حضرات، اقدام به تأسیس بیمارستانی زیر نظر حوزهٔ علمیه کنند البته پس از آنکه در مبانی و معنای کلمات، با یکدیگر به توافق رسیدند.

    اَللّهُمَّ نَجِّنا وَ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْمُسلِمینَ وَ الْمُسلِماتِ مِنَ الْآفاتِ وَ الْاَمراضِ وَ الْهَلَکاتِ

  2. واقعا سرمایه ی بزرگیه برامون من خودم واسه یه بیماری صعب العلاج مریض بردم و اشر بیمارستان شریعتی تهران خلاص شدم و مریضم خوب شد

  3. واقعا سایه آقا تبریزیان از سرمون کم نشه خدا بهره بده ایشان را بدلیل اینهمه کار خیره خدا از این که هستی بیشتر از اونی میخواهی بهت بده این دنیا و اون دنیا

  4. پیشنهاد می کنم ابتدا بانک اطلاعاتی از درمان شدگان با طب اسلامی و البته کشته شدگان از طب رایج تهیه شود. چون مخالفین از قتل و جنایت سخن می گویند در حالی که آیت الله تبریزیان افرادی را درمان می کند که از زندگی ناامید هستند و قطع امید کرده اند. در برخی موارد نیز احتمال دارد که کار از کار گذشته باشد و درمان نتیجه ندهد همین را پیرهن عثمان می کنند ولی از ده ها هزار کشته سالانه خود حرف نمی زنند. بنده تازه فهمیدم که قصه بسیار جدی است.

  5. درود بر آیت الله تبریزیان. ما آماده ایم تا در یک تشکل انقلابی، این موضوع را مطالبه کنیم و جان بر کف منتظر سازماندهی هستیم. من تا دیروز معتقد بودم که می شود از راهش وارد شد و حق را به کرسی نشاند به همین دلیل در همایش بسیج جامعه پزشکی که با حضور مسئولین مرتبط در قم و کشور برگزار شده بود، پیشنهاد کرسی آزاداندیشی در دانشگاه با حضور متخصصین طب اسلامی را مطرح کردم و برایم بسیار عجیب بود کسانی که داعیه دار آزادی هستند مثل اینکه آزادی را فقط در ولنگاری می پسندند، برخورد چاله میدانی با موضوع داشتند و نزدیک بود مسئول مرتبط در قم به نام دکتر ایرانی خواه خودش را جر بدهد از اینکه من موضوع طب اسلامی را در آنجا مطرح کردم.

  6. سلام آقا نزدیک ۱۲ میلیون خرج کردیم دو ساله کلی آمپول زدم بچه نداریم. چی کارکنیم. ؟آقام متاسفانه بچه ی دو بار ازدواج فامیلیه.قوی نیست. آقا من ۲۷ سالمه خسته شدم از آمپول و عمل. چه کار کنیم؟قبلا طب سنتی را نیمه امتحان کردیم جواب نگرفتیم نمیدونم چه کار کنیم؟چه داروی گیاهی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا